zaterdag 17 november 2012

Ottobre 2010-4: Jas Piilo nr 7

 
Het jasje komt uit Ottobre 4/2010, patroon 7 Piilo. Ik maakte het voor mijn dochtertje in maat 62. De buitenkant is fuchsia sweatertricot, de voering (en zakjes) is een bloemetjestriot van Micheal Miller. De knoopjes zijn ook bloempjes.

Ik vond het een prettig patroontje, wel erg wijd. De kap heeft in het midden een blinde rits die je kan opendoen en dan krijg je een bijzondere kraag. Eerlijk gezegd vond ik dit voor een babyjasje weinig toevoegen, ik heb de jas nooit met de capuchon opengeritst gebruikt, en de rits maakte de capuchon heel erg stijfjes. Volgende keer weglaten dus!

S. heeft het jasje lekker lang gedragen. De foto is gemaakt als het jasje nog heel wijd is, ze heeft het gedragen tot ze er uit barstte!
 
Maakster: Hortensia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten